ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Το ΠΘ προσφέρει πληθώρα ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω της Διεύθυνσης Μηχανοργάνωσης (https://it.uth.gr/) και μέσω της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης (http://www.lib.uth.gr). Μέσω της Διεύθυνσης Μηχανοργάνωσης προσφέρονται εφαρμογές διοίκησης, φοιτητικής στήριξης και ψηφιακές εφαρμογές, ενώ μέσω της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης προσφέρονται διάφορες ηλεκτρονικές υπηρεσίες αναζήτησης και εντοπισμού πληροφοριακών πηγών και επιστημονικού περιεχομένου και η ασύγχρονη πλατφόρμα e-Class.
- Λογαριασμός Χρήστη (Υπηρεσίες Ταυτοποίησης)
Στο ΠΘ λειτουργούν υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Ταυτότητας και Πανεπιστημιακής Υπηρεσίας Καταλόγου. Λοιπές ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται στην ακαδημαϊκή κοινότητα χρησιμοποιούν την υπηρεσία καταλόγου ΠΘ ως κύριο μέσο ταυτοποίησης/εξουσιοδότησης των χρηστών τους.
Στο ΠΘ λειτουργεί υπηρεσία Ανταλλαγής Αρχείων για την προσωρινή αποθήκευση αρχείων μεγάλου μεγέθους στο διαδίκτυο με σκοπό τη μεταφορά τους.
Στο ΠΘ λειτουργεί υπηρεσία Προσωπικού Δικτυακού Αποθηκευτικού Χώρου για αποθήκευση αρχείων στο δίκτυο μέσω της υπηρεσίας υπολογιστικού νέφους ~okeanos/pithos+ του ΕΔΕΤ.
Στο ΠΘ λειτουργεί υπηρεσία διανομής και πρόσβασης σε λογισμικό όπως το Microsoft Office 365 μέσω της Ομοσπονδίας ΔΗΛΟΣ του ΕΔΕΤ και το IBM SPSS Statistics.
- Εφαρμογές Διοίκησης
- Η εφαρμογή eΓραμματεία διαχειρίζεται τα δεδομένα των φοιτητών/τριών κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Αφορά όλες τις Γραμματείες προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών καθώς και τις Γραμματείες υποψήφιων διδακτόρων.
- Η εφαρμογή eΣυνεδρίαση διαχειρίζεται τη διαδικασία της συνεδρίασης ενός συλλογικού οργάνου από την προετοιμασία και τη σύνταξη της ημερήσιας διάταξης ως την παραγωγή των πρακτικών της συνεδρίασης.
- Η εφαρμογή eΕγγραφα - ΠΑΠΥΡΟΣ - Web διαχειρίζεται τα έγγραφα που διακινούνται από και προς το ΠΘ (ηλεκτρονικό πρωτόκολλο) καθώς και την εσωτερική διακίνηση των εγγράφων ανάμεσα στις υπηρεσίες του ΠΘ.
Στις Υπηρεσίες και Εφαρμογές Διοίκησης περιλαμβάνονται επιπλέον ηλεκτρονικές υπηρεσίες υποστήριξης της Δομής Φοιτητικής Μέριμνας (Αίτηση σίτισης/στέγασης, Διαχείριση εστιατορίων) και της Δομής Ακαδημαϊκών Θεμάτων (Ενημέρωση και Πιστοποίηση Προγραμμάτων Προπτυχιακών Σπουδών).
Στο ΠΘ λειτουργεί ένα δίκτυο αιθουσών τηλεδιάσκεψης σε διάφορα κτίρια, προς εξυπηρέτηση των συνεδριάσεων των συλλογικών οργάνων (εκλεκτορικά, διδακτορικά κ.ά.). Για τις ανάγκες των τηλεδιασκέψεων και της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης χρησιμοποιούνται ειδικές πλατφόρμες όπως ePresence και MS Teams.
Στο ΠΘ λειτουργεί υπηρεσία Video Κατ' Απαίτηση, η οποία χρησιμοποιείται για την αποθήκευση και διάθεση αρχείων video. Αυτά τα video μπορούν οποιαδήποτε στιγμή να προβάλλονται κατ’ απαίτηση στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας κατάλληλο υπερσύνδεσμο.
Στο ΠΘ λειτουργεί υπηρεσία Ζωντανής μετάδοσης Εικόνας & Ήχου. Η διεξαγωγή ζωντανών μεταδόσεων των εκδηλώσεων του ΠΘ πραγματοποιείται με τη χρήση της υπηρεσίας "ΔΙΑΥΛΟΣ" του ΕΔΥΤΕ.
Στο ΠΘ λειτουργεί υπηρεσία Τηλε-Υποστήριξης κατά την οποία είναι εφικτή η απομακρυσμένη παροχή βοήθειας σε χρήστη Η/Υ δια μέσου της σύνδεσής του στο Διαδίκτυο.
Στο ΠΘ λειτουργεί υπηρεσία παροχής προσωπικής θυρίδας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την αποστολή και λήψη μηνυμάτων email. H πρόσβαση στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο γίνεται μέσω εξειδικευμένων εφαρμογών ή μέσω της ιστοσελίδας webmail. Επιπλέον, προσφέρεται κεντρικό φίλτρο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας το οποίο υλοποιεί την επιβολή περιορισμών στο πλήθος, το μέγεθος και το περιεχόμενο των διακινούμενων μηνυμάτων.
Στο ΠΘ λειτουργεί υπηρεσία λιστών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (mailing lists) για τη μαζική αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων.
Το Κέντρο Δικτύου και Τηλεματικής του ΠΘ αποδίδει, εγκαθιστά και συντηρεί τηλεφωνικούς πόρους μετά από σχετική αίτηση των ενδιαφερομένων.
Η υπηρεσία Φιλοξενίας Ιστοχώρων Δομών παρέχει την απαραίτητη υποδομή για τη φιλοξενία ιστοχώρων που αφορούν Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών, Ερευνητικά Προγράμματα, Εργαστήρια, Συνέδρια/Εκδηλώσεις που ανήκουν ή διοργανώνονται από το ΠΘ.
Η υπηρεσία Φιλοξενίας Ιστοχώρων Χρηστών παρέχει τη δυνατότητα φιλοξενίας προσωπικών ιστοχώρων σε κάθε εγγεγραμμένο χρήστη του Δικτύου ΠΘ.
Στο ΠΘ λειτουργεί υπηρεσία Εικονικού Ιδιωτικού Δικτυου (VPN) για την εικονική σύνδεση με το εσωτερικό δίκτυο του ΠΘ. Με τη χρήση VPN ο χρήστης του ΠΘ μπορεί να έχει πρόσβαση στους πόρους του εσωτερικού δικτύου με τα δικαιώματα πρόσβασης που έχει όταν συνδέεται από κτίριο του ΠΘ.
Το ΠΘ προσφέρει υπηρεσίες μόνιμης σύνδεσης μιας δικτυακής συσκευής στο δίκτυο δεδομένων του ΠΘ μέσω της απόκτησης μοναδικής διεύθυνσης δικτύου (IP address) και εξαίρεσης στο τείχος προστασίας.
Το ΠΘ προσφέρει σε όλα τα μέλη του αλλά και στους επισκέπτες από άλλα διασυνδεμένα ιδρύματα ασύρματη πρόσβαση στο δίκτυο του και στο Internet. Το ασύρματο δίκτυο είναι διαθέσιμο στα περισσότερα κτίρια, στους κοινοχρήστους χώρους, στα αμφιθέατρα και σε πολλές αίθουσες διδασκαλίας. Επιπλέον, υποστηρίζεται το δίκτυο Eduroam το οποίο είναι ένα διεθνές δίκτυο περιαγωγής (roaming) ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο που διασυνδέει ακαδημαϊκά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο και προσφέρει δωρεάν ασύρματη (WiFi) πρόσβαση στη διεθνή ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα.
Το ΠΘ παρέχει Υπηρεσία Καταλόγου Χρηστών (LDAP), η οποία υποστηρίζει κεντρική πιστοποίηση και αναζήτηση χρηστών για επιμέρους υπηρεσίες όπως είναι το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το εικονικό ιδιωτικό δίκτυο κλπ.
Επιπλέον, το ΠΘ προσφέρει Υποδομή Ταυτοποίησης και Εξουσιοδότησης για την ταυτοποίηση/εξουσιοδότηση των χρηστών μελών του ΠΘ και την ελεγχόμενη πρόσβαση σε πόρους του δικτύου ΠΘ και του ΕΔΕΤ, Υπηρεσία Ονομάτων Τομέα (DNS) για το μητρώο ονομάτων τομέα uth.gr και λοιπών φιλοξενούμενων τομέων, Υποδομή Δημοσίου Κλειδιού (PKI) για ψηφιακά πιστοποιητικά εξοπλισμού και χρηστών, Υπηρεσία Συγχρονισμού Ώρας (NTP) για το συγχρονισμό του ρολογιού διασυνδεμένων Η/Υ.
Υποστηρίζονται λοιπές υπηρεσίες που παρέχονται από συνεργαζόμενους φορείς, όπως Ακαδημαϊκή Ταυτότητα για την απόκτηση της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας, Εύδοξος για την παροχή συγγραμμάτων, Πρακτική Άσκηση για τη διασύνδεση των φορέων που παρέχουν θέσεις πρακτικής άσκησης με όλα τα ακαδημαϊκά Ιδρύματα της επικράτειας, ΖΕΥΣ για την διεξαγωγή της διαδικασίας των εκλογών παντός τύπου με ψηφιακό τρόπο.
- Σύστημα ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning) Open eClass
Εφαρμογή Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Μαθημάτων ΠΘ (πληροφορίες, πλατφόρμα eClass).
Υπηρεσία ταυτόχρονης αναζήτησης σε όλες τις πληροφοριακές πηγές (βιβλία, περιοδικά, βάσεις δεδομένων, ιδρυματικό αποθετήριο κλπ.).
Συλλογές και αναζήτηση ηλεκτρονικών βιβλίων (e-books).
Ψηφιακή συλλογή και υπηρεσία αναζήτησης πτυχιακών εργασιών, μεταπτυχιακών-διδακτορικών διατριβών και επιστημονικών δημοσιεύσεων ΠΘ.
Υπηρεσία Οnline Καταλόγου βιβλίων, μονογραφιών και περιοδικών.
Υπηρεσία Καταλόγου και Αναζήτησης ηλεκτρονικών περιοδικών.
Κατάλογος, πληροφορίες και μηχανές αναζήτησης online βάσεων δεδομένων.
Διαδικτυακή υπηρεσία πρόληψης λογοκλοπής Turnitin.
Εφαρμογές υποστήριξης των Διοικητικών Υπηρεσιών του ΠΘ, όπως eΓραμματεία για τη διαχείριση των στοιχείων φοιτητών/τριών και των προγραμμάτων σπουδών, eΕγγραφα - ΠΑΠΥΡΟΣ - Web για τη διαχείριση εγγράφων και ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου, eΣυνεδρίαση για τη διαχείριση των συνεδριάσεων των συλλογικών οργάνων.
- Υπηρεσίες πρόσβασης στο Δίκτυο Δεδομένων
Υπηρεσίες σύνδεσης στο δίκτυο δεδομένων του ΠΘ, όπως Εικονικό Ιδιωτικό Δίκτυο (VPN) για την εικονική σύνδεση με το εσωτερικό δίκτυο του ΠΘ, WiFi για τη σύνδεση των μελών αλλά και των επισκεπτών του ΠΘ στα ασύρματα δίκτυα που είναι διαθέσιμα, Eduroam για τη σύνδεση στο διεθνές δίκτυο περιαγωγής (roaming) ασύρματης πρόσβασης στο διαδίκτυο το οποίο διασυνδέει ακαδημαϊκά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο και προσφέρει δωρεάν ασύρματη (WiFi) πρόσβαση στη διεθνή ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα.
Υπηρεσίες παροχής τεχνικής υποστήριξης στους χρήστες, όπως η υπηρεσία Τηλε-Υποστήριξης με την οποία είναι εφικτή η απομακρυσμένη παροχή βοήθειας σε χρήστη Η/Υ δια μέσου της σύνδεσής του στο Διαδίκτυο.
Υπηρεσίες και εργαλεία υποστήριξης της απομακρυσμένης εργασίας και εκπαίδευσης, όπως Τηλεδιάσκεψη για τη οργάνωση και λειτουργία δικτύου αιθουσών τηλεδιάσκεψης σε διάφορα κτίρια προς εξυπηρέτηση των συνεδριάσεων των συλλογικών οργάνων, Τηλεκπαίδευση η οποία παρέχει κατάλληλες πλατφόρμες λογισμικού (MS Teams, eClass) για τη διευκόλυνση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μεταξύ των μελών του ΠΘ.
Υπηρεσίες Κεντρικού Καταλόγου Χρηστών για την ταυτοποίηση/εξουσιοδότηση των χρηστών μελών του ΠΘ και την ελεγχόμενη πρόσβαση σε πόρους του δικτύου ΠΘ και του ΕΔΕΤ.
- Υπηρεσίες παροχής προσωπικής θυρίδας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) και λιστών ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τη μαζική αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων.
- Υπηρεσίες διανομής Λογισμικού
Υπηρεσία διανομής λογισμικού (πχ SPSS, Office 365) για τη διευκόλυνση της εκπαιδευτικής και ερευνητικής διαδικασίας των μελών του ΠΘ.
Υπηρεσίες αναζήτησης πηγών όπως ταυτόχρονη αναζήτηση πληροφοριακών πηγών, αναζήτηση ηλεκτρονικών βιβλίων (e-books), αναζήτηση ηλεκτρονικών περιοδικών (e-journals), Ηλεκτρονικός Κατάλογος (OPAC) και Ιδρυματικό Αποθετήριο. Υπηρεσία Πρόληψης Λογοκλοπής.
Λοιπές υπηρεσίες που παρέχονται από συνεργαζόμενους φορείς, όπως Ακαδημαϊκή Ταυτότητα για την απόκτηση της Ακαδημαϊκής Ταυτότητας, Εύδοξος για την παροχή συγγραμμάτων, Πρακτική Άσκηση για τη διασύνδεση των φορέων που παρέχουν θέσεις πρακτικής άσκησης με όλα τα ακαδημαϊκά Ιδρύματα της επικράτειας, ΖΕΥΣ για την διεξαγωγή της διαδικασίας των εκλογών παντός τύπου με ψηφιακό τρόπο.
- ΆΛΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
- ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ & ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Το ΚΕ.ΣΥ.ΨΥ.Σ. δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές και τις φοιτήτριες όλων των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, εφόσον το επιθυμούν, να δεχθούν ψυχολογική στήριξη και βοήθεια για προσωπικές τους δυσκολίες και ανησυχίες, αλλά και να εκπαιδευθούν στην απόκτηση δεξιοτήτων διαχείρισης και επίλυσης προβλημάτων που ενδεχομένως αντιμετωπίζουν.
Επικοινωνία: Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες όλων των τμημάτων μπορούν να απευθυνθούν στο Κέντρο Συμβουλευτικής, ανεξαρτήτως από την πόλη στην οποία φοιτούν.
Αρχικά θα πρέπει οπωσδήποτε να στέλνουν ένα αίτημα συμπληρώνοντας τη σχετική φόρμα που βρίσκεται στον ιστότοπο: http://kesypsys.uth.gr/
- ΠΡΟΣΒΑΣΗ
Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ είναι η δομή υποστήριξης φοιτητών και φοιτητριών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (ΠΘ). Στόχος της ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ είναι η ενίσχυση της μαθησιακής και κοινωνικής πρόσβασης των φοιτητών και φοιτητριών με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του ΠΘ καθώς και της πρόσβασής τους στους χώρους του ΠΘ.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες και τη διαδικασία εγγραφής στην ΠΡΟΣΒΑΣΗ μπορείτε να επισκεφτείτε τον ιστότοπο της ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ (prosvasi.uth.gr), να επικοινωνήσετε με e-mail στο [email protected] ή τηλεφωνικά στα 24210 74345, 24210 74338 και 2410 684396. Επίσης, μπορείτε να ακολουθείτε τη σελίδα της ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ στο Facebook (Πρόσβαση Πανεπιστημίου Θεσσαλίας - Accessibility Centre, University of Thessaly) καθώς και να επικοινωνείτε μέσω αυτής.
- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ
Ο «Συνήγορος του Φοιτητή» συστήθηκε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με το ΦΕΚ 6019/Β/20-12-2021 και έχει εξής αρμοδιότητες:
- Διαμεσολάβηση μεταξύ φοιτητών και καθηγητών ή διοικητικών υπηρεσιών του Ιδρύματος.
- Τήρηση της νομιμότητας στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής ελευθερίας.
- Αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης.
- Διαφύλαξη της εύρυθμης λειτουργίας του Ιδρύματος.
Ο Συνήγορος του φοιτητή δεν έχει αρμοδιότητα σε θέματα εξετάσεων και βαθμολογίας των φοιτητών.
Επικοινωνία: Ταχυδρομική Διεύθυνση: Γραφείο 13, 4ος όροφος, Νέο κτίριο, Συγκρότημα Παπαστράτου, Αργοναυτών & Φιλλελήνων, Βόλος, 38221, Τηλέφωνο: 2421074691, Ε-mail: [email protected]
- ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ , ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας δεν γίνεται ανεκτή καμία μορφή άμεσης ή έμμεσης διάκρισης, θυματοποίησης, εκφοβισμού ή παρενόχλησης και διασφαλίζεται η αρχή της ίσης μεταχείρισης. Η πολιτική του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την αντιμετώπιση των ανωτέρω θεμάτων στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ακαδημαϊκού και εργασιακού περιβάλλοντος στο οποίο η παρενόχληση και ο εκφοβισμός δεν έχουν θέση και όπου όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας θα έχουν τη βεβαιότητα ότι το πρόβλημά τους θα αντιμετωπιστεί διακριτικά και με υπευθυνότητα από το Ίδρυμα.
Εάν αντιμετωπίσετε προβλήματα εκφοβισμού, παρενόχλησης ή αρνητικής συμπεριφοράς, παρακαλούμε στείλτε ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση [email protected] καταγράφοντας το θέμα και βασικά στοιχεία επικοινωνίας σας ή μπορείτε να επικοινωνήσετε άμεσα στη γραμμή 2421074024 καθημερινά από 9.00-15.00 (εργάσιμες ημέρες) .
- ΓΡΑΦΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Το ΓΦΑ προσβλέπει στην βελτίωση της φυσικής κατάστασης των φοιτητών και φοιτητριών, την ενίσχυση του πνεύματος της ομαδικότητας μέσω της συμμετοχής τους στις πανεπιστημιακές αθλητικές ομάδες και στην προώθηση της ευγενούς άμιλλας. Οι αθλητικές ομάδες του πανεπιστημίου λαμβάνουν μέρος σε διοργανώσεις διατμηματικών πρωταθλημάτων ή και σε αθλητικές φοιτητικές διοργανώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Παράλληλα υφίστανται τμήματα που απευθύνονται στους εργαζόμενους του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με σκοπό τη διατήρηση και βελτίωση της φυσικής κατάστασης των αθλούμενων.
Το ΓΦΑ εργάζεται συστηματικά και μεθοδικά για την απρόσκοπτη συμμετοχή των φοιτητών και των φοιτητριών στον πανεπιστημιακό αθλητισμό, καθώς και για την αναβάθμισή του.
Πληροφορίες για το γραφείο μπορείτε να βρείτε στον ιστότοπο : https://www.uth.gr/zoi/politismos-athlitismos/grafeio-fysikis-agogis
- ΣΙΤΙΣΗ
Πληροφορίες για την υπηρεσία μπορείτε να βρείτε στον ιστότοπο : https://www.uth.gr/zoi/foititiki-merimna/sitisi
- ΣΤΕΓΑΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Πληροφορίες για την υπηρεσία μπορείτε να βρείτε στον ιστότοπο : https://www.uth.gr/zoi/foititiki-merimna/stegasi-foititon
- ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ
Το Γραφείο Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας συνδέει τους σπουδαστές/στριες με τις σχολές, τους συλλόγους αποφοίτων και τις επιχειρήσεις για να αποκτήσουν μια επιτυχημένη σταδιοδρομία.
Πληροφορίες για την υπηρεσία μπορείτε να βρείτε στον ιστότοπο https://career.uth.gr/